ГЕРБ – Варна настоява за безплатен градски транспорт за ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания

Новините

15-11-2023, 13:14

Снимка:

Пресцентър ГЕРБ - Варна

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

„Миналата година Асен Василев излъга, че ще компенсират разходите за електроенергия и горива – това не се случи, включително за градския транспорт“, каза Иван Портних.

Всички ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания да пътуват безплатно в общинския градски транспорт във Варна. Това предложение ще бъде внесено от ГЕРБ в Общинския съвет, съобщи днес Иван Портних, областен лидер и общински съветник на партията.

Днес има приемателна комисия за зарядните станции на електробусите, тъй като 72-часовата проба на зарядните станции премина успешно. Новите превозни средства, които доставихме по европейски проект, вече се движат в пълен състав по улиците на града. Разходите намаляват, което дава възможност за увеличаване на социалните ангажименти към хората, като най-уязвимите групи трябва да пътуват безплатно. Това е наш предизборен ангажимент, който ще отстояваме категорично, заяви Иван Портних.

От ГЕРБ коментираха и позиция на кмета Благомир Коцев, написана в профила му във фейсбук за установен „финансов хаос в градския транспорт“.

„Мястото за такъв дебат е Общинския съвет, който е принципал на „Градски транспорт“, а не  социалните мрежи. Крайно време е кметът да разбере как работят институциите“, каза Тодор Балабанов.

„Не 10 часа, както казва Коцев, 10 минути са необходими, за да се поиска информация от експертите и да стане ясно как е организирана финансово работата на обществения транспорт във Варна. Има годишна икономическа рамка, приета от Общинския съвет, в която е разписан всеки лев, който се плаща от Община Варна на „Градски транспорт“. Дружеството получава 90 на сто от приходите си от общината, като част от тях са под формата на държавна субсидия“, изнесе образователна лекция Балабанов.

„Миналата година Община Варна не получи нито лев държавна подкрепа, въпреки тежката инфлация и повишените цени на горивата. Правителството забави и държавната субсидия. Цената на билета/с карта и електронно/ остана 1 лв, а заплатите на служителите бяха увеличени с 10 на сто. Как да няма задължения? Запазихме социалната функция на транспортната фирма, това е много важно. В София задълженията на градския транспорт са над 100 млн лв." заяви Тодор Балабанов.

„Миналата година Асен Василев излъга, че ще компенсират разходите за електроенергия и горива – това не се случи, включително за градския транспорт“, каза Иван Портних.

Той призова общинските съветници от ДБ със стаж в съвета, да помогнат на кмета Коцев да се ориентира в темата за градския транспорт. Ако за 4 години и те не са разбрали, че създаване на ОП ТАСРУД е по изискване на европейския проект, който реализирахме, е много притеснително, коментира той.