България се представя с рекордно голям щанд на туристическото изложение в Лондон

Туризъм

23-10-2023, 11:49

Снимка:

TravelNews

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар.

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания. Това съобщиха за TravelNews от ведомството. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини. Това са Рила Травел ЕООД, ЕН-Вижън Сървисис Груп ООД, Община Варна, Уърлд Синерджи Tравъл България ООД, АВАТАР ТУР ООД, Община Пловдив, Пенгуин Травъл ООД, Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД, Организация за управление на Тракийски туристически район, Съни Травел ЕООД, Община Самоков, Алексия Ауто ЕООД, Бояна - МГ ЕООД, България Еър АД, Столична Община ОП Туризъм, Организация за управление на Старопланински туристически район, Пи Груп Пловдив ЕООД, Интернешънъл Лейжър Проджекс ЕООД, ИНТЕНСО ООД, Албена АД, Вила Амброзия ЕАД, Булимпекс АД и Велина ЕАД.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина. По отношение на стартирането на чартъри до Варна с цел покриване на Северното Черноморие, засега плановете на Jet2Holidays се отлагат за летния сезон на 2025 г., когато ще тестват пазара. Това означава, че няма да предлага почивки в Златни пясъци, Св. Св. Константин и Елена и Албена.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва да се правят активности и от държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той. Същевременно сериалът Emergency on Sunny Beach, който върви четвърти сезон по британския канал Channel 4, предизвиква сериозен бум и интерес сред младежите.

За лято 2023 г. Jet2Holidays отбелязва ръст от 25% на британските туристи за България в сравнение с миналата година. Нивата на 2019 г. вече са надминати, т.е. преди пандемията. Именно тогава туроператорът стартира дейност на българския пазар.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.