КЗП: В интернет заблуждават за звездите на хотела

Туризъм

17-08-2023, 12:59

Снимка:

Varnautre.bg

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Търговецът предоставя невярна и подвеждаща информация на интернет сайт и на фасадата на обекта, относно вида на туристически обект.

3491 инспекции по направлението Защита на икономическите интереси на потребителите на туристическия продукт за периода 1 януари – 14 август 2023 г. са направили служителите на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Отделно от това, инспекторите на КЗП са осъществили и съвместни проверки по инициатива на и с други органи, които са отчетени в кампанията „Съвместни проверки”, както и по постъпили жалби и сигнали на потребители, отчетени в кампанията “Жалби и сигнали”. 

През периода 1 юни – 10 август 2023 г. регионалните дирекции Бургас и Варна са извършили общо 620 проверки, като са проверявани заведения за хранене и развлечения, места за настаняване – хотели, семейни хотели, апартаменти за гости и стаи за гости, СПА центрове и интернет сайтове. Установени са 85 нарушения, като най-честите са липса на категоризация, удостоверението за категория не е поставено на видно място, туристическите обекти не отговарят на утвърдената категория и други, предаде БГНЕС.
 
Сигналите и жалбите на територията на Черноморието през сезон Лято 2023 най-често касаят лошо обслужване и лоша хигиена, липса на топла вода и климатик в местата за настаняване, отказ от резервация за предстоящ престой от страна на потребителите, които търсят съдействие за възстановяване на платената сума, както и липса на цени на различни продукти в заведения за хранене и развлечения.
Най-честите примери за нелоялна търговска практика са:
 
Търговецът предоставя невярна и подвеждаща информация на интернет сайт и на фасадата на обекта, относно вида на туристически обект – например семеен хотел се представя като хотел; предоставяне на невярна информация за категорията на туристически обекти, определена от категоризиращите органи - например: хотел се представя като тризвезден, а всъщност е категоризиран с две звезди. Честа практика е търговец да предоставя невярна и подвеждаща информация на рекламна табела на място в туристическия обект, относно вида му определен от категоризиращия орган – например бистро се представя като бар или ресторант; търговецът предоставя невярна информация, относно крайната продажна цена на стоките, чрез меню с обявени продажни цени и грамажи.