Туроператор: Не е достатъчна рекламата на културно-историческите забележителности у нас

Туризъм

16-08-2023, 16:58

Снимка:

Пътуване и туризъм в България

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Превръщането ни в целогодишна туристическа дестинация е все още само идея.

Българският туризъм изпраща един колеблив летен сезон. Сред основните причини за отлива на чуждестранни туристи по родните курорти е войната в Украйна и съмненията относно качеството на морската вода по нашето Черноморие след взрива на язовирната стена на „Нова Каховка“. Инфлацията, високите цени и поскъпването на туристическите пакети също са сред проблемите, с които се сблъскват както от бранша, така и туристите. Според туроператора Юлиан Бонев, който е член на Варненската асоциация на туристическите агенции, недостатъчната реклама на културно-историческите забележителности на България е причина туризмът ни да се изчерпва само с по няколко месеца на море и после на ски, а превръщането ни в целогодишна туристическа дестинация да е все още само идея. 

"Сезон има, но сезонът на морето е около 50 дни, в които трябва да се инвестират големи средства и да се поддържа персонал. Разходите са се вдигнали с 30-40 % в сравнение с миналата година, а цените на туристическия продукт не са повишени чак толкова. Друг проблем е липсата на посредници при продажбата на България като продукт на чужбина, говорим за българския посредник. Ние се борим с Министерството да бъдат включени и българските туроператори в посредничеството на българския продукт", подчерта Бонев, пред Радио Варна.