На днешния ден е роден незабравимият Тодор Славов

Мисия Варна

22-01-2022, 18:22

Снимка:

Снимка: rallytvarditsa.com

Автор:

Полина Петрова

Всичко от Автора

Пилотът загина при инцидент на Рали Твърдица 2015

На днешния 22 януари обичаният варненски пилот Тодор Славов щеше да навърши 38 години. Тошко обаче завинаги остана на 31, след като загина при инцидент по време на Рали Твърдица 2015 и потопи морската столица в скръб.

Тодор Славов е най-високият пилот в страната и сред най-високите рали пилоти в историята на този спорт.

Състезателната си кариера започва през 2005 година, когато дебютира във Високопланинското състезание „Търговище“, където управлява състезателен автомобил Опел Корса, от клас N2.

Първото му рали състезание е Рали Стари Столици 2005 година, с навигатор Добрин Борисов, където завършват шести. Две състезания по-късно той печели и първата си победа в клас N2 – Рали Хеброс, което го изкачва до второто място в генералното класиране за клас N2. В края на годината завършва на трето място в класа си.

През 2006 година сяда зад волана на нов автомобил – Рено Клио Спорт от клас N3, с навигатор Добромир Филипов. Специално за по-доброто развитие на Славов се създава отбора БУЛБЕТ РАЛИ ТИЙМ. Тодор печели три победи в класа си, в трите най-престижни състезания в България – рали България, рали Хеброс и рали Сливен. В края на годината завършва като вицешампионат в клас N3.

През 2007 година отборът закупува последната състезателна еволюция на Рено Клио – Клио Спорт R3. През тази година Славов постига най-добрите си класирания в генералното класиране – 4-то място в рали Сливен и 4-то място в рали Сърбия. В края на годината е шести в генералното класиране на Българския рали шампионат и трети в Европейската рали купа – Изток.

През 2008 година Тодор Славов и Добромир Филипов печелят титлата в група А и клас А7 в Българския рали шампионат, като за първи път в кариерите си завършват на подиума в кръг от Националния шампионат – рали Сливен. В края на годината двамата са на четвърто място в генералното класиране на Българския рали шампионат.

През 2009 година отново се състезава с Рено Клио R3, но то вече е модификация Maxi. Отборът на Булбет решава да вземе участие в Европейския рали шампионат, в категорията на автомобилите с един двигателен мост. В края на годината двамата завършват като вицешампиони, като постигат три победи в ралитата – Рали Миле Миля (Италия), Рали Ина-Делта (Хърватска) и Рали Елпа (Гърция).

В края на 2009 година отборът на Булбет Рали Тийм анонсира предстоящото участие на Тодор Славов и Добромир Филипов в Световния рали шампионат за млади пилоти JWRC. Очаква се българинът да продължи да кара своето Рено Клио R3 Maxi и да участва в пет от шестте ралита залегнали в програмата на шампионата.

В края на годината Тодор Славов постига историческо класиране за България в Световния рали шампионат за млади пилоти (J-WRC). Той завършва на трето място в класирането на младежите, като завършва втори в Испания, трети в България, четвърти в Турция, шести във Франция и седми в Германия.

Тодор е избран за „Пилот на годината“ в класацията на Прес Ауто Клуб България за 2010 година и „Спортист на Варна“ за месец октомври.

През декември триумфира в благотворителното състезание „Шампион на шампионите“.

Избран за „Спортист на Варна“ за 2010 година. Тодор Славов е първият автомобилен състезател победител в тази класация.

През 2011 година Тодор Славов е избран за лице на кампанията „Аз обичам спорта“ и благодарение на резултатите си от 2010 година, Министерството на физическото възпитание и спорта му отпусна 24 000 лева за сезон 2011. С тях отборът на Булбет Рали Тим успявя да възстанови състезателното Рено Клио R3 и да стартира в три надпревари.

Тодор Славов и Добромир Филипов участват в рали „Траянови врата“ 2011, което за първи път е с център в Панагюрище. Двамата завършват състезанието на 4-то място и на 1-во от автомобилите с един двигателен мост.

След участието си в Панагюрище, за Тодор Славов и Добромир Филипов излизат на макадамовото рали „Босфора“. След блестящо представяне и в трите дни на ралито, варненците завърват на първа позиция за Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост и заемат 9-о място в генералното класиране на ралито.

След ралито в Турция, Тодор и Добромир стартират в домашното си рали „България“. Двамата спечелват втора победа за Европейския рали шампионат за автомобили предно предаване и завършват на 11-о място в генералното класиране.

Благодарение на добрите си изяви в последния месец, Славов е определен за Спортист на град Варна за месец Юни.

През сезон 2012 Тодор Славов взима участие само в три състезания – планинско „Варна“, рали „България“ и Мабанол Рали Сливен. В планинско „Варна“, което е организирано от неговия собствен клуб Булбет рали тим, Тодор завършва на 3-то място в обединената група А и N. Рали „България“ приключва рано за Славов, който получава техническа повреда още в първия специален етап от състезанието.

В Мабанол Рали Сливен Тодор Славов постига един от най-големите успехи в кариерата си. Тодор завършва на 4-то място в генералното класиране и печели убедително класирането при автомобилите с един двигателен мост. Мабанол Рали Сливен е кръг от Intercontinental Rally Challenge и Славов получава изключително престижната награда Colin McRae Flat out Trophy, която му е връчена от спортния мениджър на IRC Жан Пиер Никола.

През 2013 година Тодор Славов участва в новосформирания след 14-годишна пауза Балкански рали шампионат. Славов и Филипов печелят титлата след 2-ро място в първия кръг Ескишехир Рали в Турция, 6-о място в румънското рали „Арад“ и победа в последния кръг в Шумен. В рали „Стари столици“ 2013 Тодор завършва на впечатляващото 3-то място в генералното класиране.

Тодор Славов е посланик на кандидатурата на Варна за Европейска младежка столица през 2016 година. Във връзка с това, той участва в редица инициативи за популяризирането и.

През 2014 година българския екипаж Тодор Славов и Петър Илиев (с Рено Клио R3) печелят 1-во място при автомобилите с един двигателен мост в 43-тото AVIS Босфорус рали 2014. Със стабилна езда и добро представяне през втория и по-труден ден на най-престижното турско състезание те постигат голям прогрес, което им помага да завършат на 7-о място в генералното класиране.

По време на петия етап на Рали „Твърдица-Елена 2015“, колата му Фиат Пунто S2000 се удря и пада в пропаст. Славов и навигатора му са откарани в болница в Сливен, където по-късно той умира от раните си на 31 години. Малко по-късно става ясно, че навигаторът му Петър Илиев е без опасност за живота.