С поредица инициативи младежи ще почистят неохраняеми плажове от Варна до Шабла

Мисия Варна

20-10-2021, 14:39

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

Пет граждански проекта в Североизточния регион получават финансиране от програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“, един от тях е „Накрая стигам до морето“ на Морски клуб „Приятели на морето“ - Варна

23 проекта на граждански организации от цялата страна ще бъдат подкрепени в четвъртото издание на инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“. Фондът, който компанията ще дари тази година, възлиза на 170 000 лв., като всеки проект ще получи финансиране до 10 000 лв. и ще бъде реализиран в рамките на 12 месеца през 2022 г. 

Проектът „Накрая стигам до морето“ на Морски клуб „Приятели на морето“ - Варна е сред петте проекта в Североизточния регион на България, който ще получи финансиране от програмата. Чрез информационни материали, атрактивни обучения и серия от кампании за почистване на неохраняеми плажове от Варна до Шабла, проектът цели да формира активна позиция у децата и младежите относно проблема със замърсяването на плажовете и морето с пластмасови отпадъци, и ще насочи вниманието към въздействието им върху човека и морската флора и фауна. 

Отново с финансиране по програмата ще се реализира и проектът „Цветове за живот“ на Фондация „Подобри” от Шумен. Прилагането на иновативни нестандартни решения на проблема с намаляването на пчелните популации ще допринесе за превръщането на Шуменския край в безопасно място за пчелите и ще даде възможност земеделци, пчелари и граждани да си сътрудничат за опазването им.

Пълен списък с одобрените за финансиране проекти в региона и в цялата страна може да бъде открит ТУК

Програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“ за четвърта поредна година подкрепя проекти в три тематични направления - образование, околна среда и култура и историческо наследство. Благодарение на тази инициатива за три години от 2017 г. насам Лидл България успя да финансира 73 проекта в 66 населени места в България с фонд, възлизащ на над 545 000 лв., достигайки до близо 260 хиляди човека. „Ти и Lidl за по-добър живот“ се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум. 



Снимка на Деня

Златна есен в парк "Кайлъка"