Енерго Про мънка пред парламента, софтуерът им бил виновен за двойните фактури

Делян Добрев попита трябва ли да се разтресе държавата, за да се задействат фирмите

Доставчиците на електричество се явиха на разпит в парламента заради сметките след празниците. Оказа се, че проблем с две сметки за ток и с един и същ срок за плащане имат само 5% от абонатите на Енерго Про, но не и на другите ЕРП-та, информира bTV.

След 3 дни мълчание и писмени съобщения, от дружеството, което обслужва Североизточна България, обясниха пред депутатите, че причина за еднаквата дата за плащане на двете фактури бил проблем със софтуера, с който работят. Така или иначе плащането можело да се забави с до две седмици, без да се трупат лихви и без да се спира тока, повториха от Енерго Про.

"Ние си изпълнихме точно както ни казват правилата, ето защото смятам че сме се държали като много съвестен и грижовен стопанин", заяви Стефан Абаджиев от компанията.

Председателят на енергийната комисия в НС и бивш ресорен министър Делян Добрев коментира: "Не останах удовлетворен от обясненията на Енерго Про. Тяхното обяснение че има празници, софтуерът не позволяла... Това са несериозни обяснения, как успяха останалите ЕРП-та да се справят с 31-дневния срок?". Той попита трябва пак да се стигне до ситуация, в която държавата да се разтресе и едва тогава да се предприемат действия.