Рестартират проекта за отварянето на пристанището за разходки (снимки)

Предстои предложението на кмета Портних да бъде одобрено на следващата сесия на Общинския съвет

Рестарт на проекта за облагородяване на пристанището от Морска гара до второ кейово място направи кметът на Варна Иван Портних. Съветниците от комисията по собственост към местния парламент гласуваха "за" предложението му  част от Варна-Изток да се отдаде за безвъзмездно ползване на общината.

Самата процедура по отдаването на терена, по която страни ще бъдат кметът и областният управител, ще стартира след като предложението бъде одобрено на сесия. Последната дума ще има Министерския съвет. 

Снимки от проекта за атракционната зона на пристанището

Според проекта за облагородяване на пристанището първо и второ кейови места ще бъдат освободени за атракционна зона, а за пътническите кораби са предвидени сегашните от седмо до десето кейови места. Върху останалите - от страната на Морската градина, ще бъде разположена атракционна зона на площ от над 400 декара, включваща, спортни игрища, площадка със съоръжения за скейтбордисти и ограден с пейки терен за преместваема сцена. 

Проектът за отварянето пристанището за граждани и превръщането на част от него в рекреационна зона е на дневен ред от години. Правителството на ГЕРБ дори отпусна 1,5 млн. лв. на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", за да се случи той. Последните индикации, че отварянето на порта ще стане факт, дойдоха от предишното служебно правителство, което дори приоритетно разгледа въпроса на заседание на Министерски съвет през април 2013-та. В края на същата година обаче вече готовият проект на общината изненадващо бе спрян от тогавашния министър на транспорта Данаил Папазов, който преди да седне в министерското кресло дълги години бе шеф на Пристанище Варна. Папазов спря проекта под предлог, че за мястото ще бъде обявен международен архитектурен конкурс. Наскоро пък от думите на министъра на регионалното развитие в правителството на ГЕРБ Лиляна Павлова стана ясно, че отпуснатите 1,5 млн. лв. са изчезнали безследно, вместо да бъдат похарчени за варненското пристанище.