Новите автобуси пристигат през ноември (+)

Вместо през януари, рейсовете пристигат още следващия месец

Полската фирма "Соларис" ще изпълни предсрочно ангажимента си към община Варна за доставка на 70 нови автобуса на градския транспорт. Това са се разбрали кметът Иван Портних и представителят на производителя - Адам Желински, търговски директор на компанията от Полша, който днес подписа договора за доставката на возилата заедно с изпълнителния директор на „Градски транспорт“  Злати Златев.

Според предварително уговорените условия първите автобуси от разделената на три обществена поръчка, трябваше да са тук 70 дни след парафирането или в първите дни на януари, а последните - след 112 дни.

Въпреки тези срокове обаче новите рейсове ще са тук след по-малко от 50 дни. В понеделник работна група от община Варна заминава за Полша, за да приеме прототипите на трите вида автобуси - съчленени, на дизел и на газ. Междувременно документацията по договора ще бъде изпратена до управляващия орган с искане за превеждане на авансовото плащане по проекта.  „След приемането на прототипите и превеждането от наша страна на аванса  автобусите ще започнат поетапно да пристигат. Имаме уверението, че до края на следващия месец всички автобуси ще се движат по улиците на града“, добави градоначалникът.

 „Това е най-големият договор, който нашата фирма е подписвала някога в България. А Варна ще бъде града с най-много автобуси, произведени от „Соларис“. Надяваме се всички – пътници, механици, водачи, да се насладят на новите автобуси. Това е само началото на едно сътрудничество и се надявам то да бъде ползотворно“, коментира Желински.

Преди месец беше подписан и договорът за доставка на 30 нови тролейбуса, които трябва да започнат да пристигат във Варна през юни. „Така по линия на европроектите морската столица ще разполага със 100 нови превозни средства на обща стойност над 60 млн. лева“, припомни Иван Портних.

Новите автобуси са безсмислени без нова инфраструктура, призна кметът. "В следващия бюджет основен приоритет ще бъде рехабилитацията на уличната мрежа. Тя е в лошо състояние, но трябва да се прекрати практиката с кърпежите. На улица „Брегалница“  (чийто основен рамонт започна в понеделник бел.ред.), например, справката показва, че средствата, похарчени в годините за кърпенето й, са били достатъчни за цялостната й реновация“, каза Портних.

Новите автобуси Варна купува с европари по проекта за Интегриран градски транспорт. Покупката им е само част от проекта, който включва още който е на обща стойност 115 милиона. Варна ще получи близо 47 млн. евро (93 млн. лева) безвъзмездно по оперативната програма за регионално развитие. 11 983 968.45 евро е съфинансирането от община Варна.

Проектът предвижда още автоматизирана билетна система, предимство на превозните средства за масовия градски обществен транспорт на кръстовищата, система за информация на пътниците в реално време.

С парите ще бъде изграден център за управление на масов градски обществен транспорт, ще се изгради бърза автобусна лента от "Владиславово" до Почивка и велоалея от края на сегашната до най-западните квартали. Дейностите включват още подобрения на три крайни спирки, подобрения на производствено-техническата база, както и мерки за достъпност и подобряване на статичната информация на спирките на МГОТ.