Езерният град Варна

Иван Портних говори открито за проблема с Максуда

Варна освен море има и езеро. Доста варненци подценяват този факт. В момента жп линиите са "отрязали" града от езерото. Големи площи между бул. „Девня“ и Варненското езеро се използват за гариране на вагони, което е спорно откъм ефективност решение. Трябва да бъде създадена връзка град-езеро, като тази територия бива използвана за обществени нужди, като същевременно не бива там да се допуска високо застрояване, за да не бъде откъснат градът от езерото чрез „бетонна планина“, смята кандидатът за кмет Иван Портних.
Сегашният квартал Максуда е пресечна точка на три ключови за града булеварда – „Девня”, „Георги Пеячевич” и „Васил Левски”. Те свързват различните квартали на града. Мястото е уникално с още едно нещо – граничи с езерото. Мястото, където беше планирано изгражането на товарни кейове, е идеално за пристан за плавателните съдове, обслужващи крайбрежието, а Морска гара (и територията на бъдещата атракционна зона на пристанище Варна изток) да остане само за круизните кораби, обяснява Портних.
Той е категоричен, че това ще е уникално съоръжение не само за България тъй като са малко градовете, които ще могат да се похвалят с подобно съоръжение – на един треминал да имаш железопътен, автомобилен и воден пътнически транспорт.

Още по темата:
Иван Портних говори открито за Максуда
Максуда ще стане транспортното ядро на Варна
Varna Event Center