Битката на Математическата и "Захари Стоянов" стигна до "Ний" и "Вий"

Снимка:

© Varnautre.bg

Автор:

Диана Стоева

Всичко от Автора

Още по Темата:

Родителите смятат, че общинарите нямат воля да решат проблема с недостига на класни стаи за първолаците

Комисията по собственост и стопанство във варненския парламент трябва да поеме щафетата от тази по образование и да се заеме с казуса с недостига на място за 120 първолаци в Основно училище "Захари Стоянов". Школото се помещава в една сграда с Математическата гимназия, но на практика ползва и помещения, които са в подблокови пространства в квартал "Чайка", за които обаче Регионалната здравна инспекция се е произнесла, че са негодни за такава дейност.

По този повод и дни преди класиранията, повече от три часа заседава днес комисията по образование в Общинския съвет. Но органът освен, че гласува номинациите за награди "Варна", други конструктивни решения така и не взе. Множество скандали, напускане на възмутени съветници, търпеливи майки, веещи си с трикольори в жегата и представители на гражданите, опитващи да режисират случващото се, оставиха по-трайна следа от работата на общинарите.

В крайна сметка, след като емоциите в залата се нажежиха до краен предел, съветниците гласуваха предложеното от председателя Славчо Славов положително становище, актовата зала и малкият физкултурен салон в школото временно да бъдат преустроени на четири класни стаи. По искане на "червената" съветничка Йорданка Юнакова обаче, ще се чака и становище от Регионалния инспекторат по образованието за броя на паралелките и приема в гимназията и в основното училище за десет години назад. Тя поиска и да се направи оглед на базата, и да се прецени дали позволява да се правят предложените преобразувания, въпреки приложените писмени становища на инспектората и на зам.-кмета по образованието Калинка Попстефанова, че са удачни. Майките пък останаха възмутени от изказването на Юнакова, която ги разкритикува, че държат децата им да учат точно в "Чайка", след като не живеят в района на школото, а във вилните зони към Златните и ги посъветва да пробват да подадат заявления във "Виница".

Директорката на ОУ "Захари Стоянов" Тодорка Колева пък обясни, че през тази учебна година в школото са се записали само две деца от други райони, а ако не се вземе спешно решение по казуса, който не за първи път влиза на разискване в Общинския съвет, за близо 120 деца няма да има класни стаи наесен. Според нея, тъй като кварталът е презастроен, а и демографската криза отдавна е в историята, интересът към училището е многократно увеличен. Само през миналата година са подадени 60 заявления повече, аргументира се тя.

Въпросът за базата на училище "Захари Стоянов" и на Математическата гимназия предизвика бурните реакции още от началото на заседанието и на другия бесепар в комисията, Николай Джагаров. Въпреки, че родителите напомниха, че предложението им е влязло веднъж в дневния ред, но заседанието така и не се е състояло, той заяви, че може да се разискват само въпроси, които не търпят отлагане. Още в първите минути, майките, които бяха дошли с български знаменца, започнаха да се възмущават, че явно децата не са най-важното за съветниците, а няколко часа по-късно затвърдиха мнението, че общинарите нямат воля да решат проблема. След като по време на дебатите Джагаров раздели двете страни по заформилия се спор на "Вий" и "Ний" обаче и си навлече лавина от родителски критики, реши, че е по-добре да напусне заседанието демонстративно. Според него ръководството на училището и майките не са склонни на компромиси, оказват натиск на заседателите и не са те хората, които ще вземат генералните решения. На няколко пъти съветничката Медиха Хамза се опита да тушира напрежението, изтъквайки, че демонстрирането на лични отношения и заемането на някаква страна ще навреди на имиджа на комисията.

В цялата галимация, двете представителки на кметската администрация, която според родителите може да съдейства, за да се реши проблемът, се изнизаха още преди разглеждането на тази точка, с оправданието, че могат да се осведомят за разговорите в залата и писмено.