Повече игри в предучилищната искат специалисти

Животът

22-04-2013, 11:55

Снимка:

БГНЕС/ Архив

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Проектозаконът за предучилищното образование, който така и не беше приет е бил много добър в това отношение

Предучилищното образование трябва да е фокусирано повече върху играта, докато сега децата са прекалено натоварени с учене. Затова и ролята на учителите е много важна. От значение е и как се обучават бъдещите педагози. Това комантира преди откриването на научна конференция във Варна за предизвикателствата на предучилищното възпитание, проф. Весела Гюрова от факултета по начална педагогика в Софийския университет. Според нея проектозаконът за предучилищното образование, който така и не беше приет е бил много добър в това отношение. Документът е предлагал добри възможности за възпитание на децата след забавачките.

В доклада, който проф. Гюрова ще представи на конференцията, също се настоява за повече творчески решения в работата на педагозите, за ангажиране на децата в подходящи игрови зони и ателиета, използване на повече игри-експерименти и внасяне на динамика с мултимедия в планирането на занятията.

В рамките на Шестата научно-практическа конференция "Водим бъдещето за ръка" днес ще бъдат обсъдени добрите педагогически практики и съхраняването на традициите в съчетание със съвременните тенденции. Форумът бе открит с концерт на морска тематика. В него се включиха певци и танцьори от ЦДГ 17 "Валентина Терешкова", ОДЗ 4 "Чайка", ЦДГ 21 "Калина Малина", оркестъра на ОДЗ 13 "Детска радост", ОДГ 9 "Ален мак", ЦДГ 7 "Изворче" и ЦДГ 38 "Ян Бибиян".

Девет детски заведения ще бъдат посетени от педагози от страната в рамките на конференцията утре. Целта е гостите от цялата страна да се запознаят на място с добрите практики в предучилищното възпитание, прилагани във Варна, както и с условията, в които варненските деца трупат първите си знания и умения.