Загубим ли БДЖ, губим България

Новините

25-01-2013, 15:25

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Още по Темата:

Започва приватизацията на БДЖ - Товарни превози

Това е мотото на протеста организиран от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт"

"Искаме БДЖ да се управлява от железопътни специалисти и от граждански надзорен съвет, заявяват инициаторите на протеста. Той ще се проведе на 28 януари от 14 часа. Шествието ще бъде от Попа до Министерски съвет,пишат организаторите във Фейсбук. Твърдят, че не са обвързани с нито една политическа партия или идеология, подкрепят всички социални и зелени каузи. Тезата им е, че БДЖ не трябва да се приватизира, защото никой не е питал българския народ, който е истинският собственик на БДЖ, дали иска да продава своята собственост. "Приватизацията в България е синоним на ликвидация и рязане за, БДЖ и по-точно "Товарни превози" е последната компания, която може да спаси българската икономика от кризата. Продажбата ще създаде частен монопол. Правителството в нарушение на Закона за приватизацията иска да продаде дружеството без решение на Народното събрание и за смешната сума от 100 млн.лв., при положение, че само вагоните му са на стойност над 600 млн. лв. Това ще ощети българската държава с над 1 000 000 000 лева приходи за срок от 10 години. Холдинг БДЖ има дългове от над 800 млн. лв. Тези пари след продажбата на печелившите "Товарни превози" ще трябва да ги извадим ние българските граждани от нашия джоб. От година и половина са замразени всички инвестиции в компанията, включително и ремонтът на вагони, а господата настояват дори да се режат товарни вагони, въпреки ежедневния недостиг на между 100 и 200 вагона!“, разясняват позицията си от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт"