Дунав мост 2 вече свързва България и Румъния

Животът

22-10-2012, 09:05

Снимка:

© БГНЕС / Архив

Автор:

Ваня Ставрева, в. 24 часа

Всичко от Автора

Работата по връхната конструкция продължава с изграждането на жп естакадата към и на моста, както и на пътните платна

Последният сегмент от Дунав мост 2 бе монтиран в събота. Българският и румънският бряг вече са физически свързани и по тях може да се минава. Първи това ще направят в сряда премиерите Бойко Борисов и Виктор Понта, както и еврокомисарят Йоханес Хан.

Репортер на "24 часа" станал свидетел на операцията по монтирането на последния сегмент, който бе докаран с шлеп и издигнат със специални кранове. Общо 178 такива части с тегло до 240 т изграждат тялото на моста в плавателния участък на Дунав, а в неплавателната част на реката техният брой е 300 с тегло до 120 тона и по-малки размери.

Работата по връхната конструкция продължава с изграждането на жп естакадата към и на моста, както и на пътните платна.

Довършителните работи трябва да приключат до края на годината, но ако температурите паднат, не е изключено някои от тях да останат за пролетта. За полагането на хидроизолация и асфалтиране въздухът трябва да е над 5 градуса.

В края на септември за движение бяха отворени всичките осем пътни и железопътни надлези от прилежащата инфраструктура към моста. Четири от тях минават над жп линии, а останалите свързват различни пътни направления на околовръстното шосе на Видин.

Тъй като преминаването по моста е вече възможно, от вчера Гранична полиция следи за незаконен трафик.

Преди няколко дни транспортният министър Ивайло Московски обяви, че компанията, която ще управлява Дунав мост 2, ще е със седалище в България. Според него така ще бъдат създадени няколко десетки работни места и ще се плащат данъци у нас.
Московски очаква трафикът по моста да нараства с годините и да е предпочитано място за преминаване на потока от Централна и Западна Европа, тъй като ще пести на шофьорите пътни такси.

Очаква се до две седмици Румъния да сформира екип, който да преговаря с българската страна за компанията оператор.

Функциите на двете страни по тази смесена фирма вече били разписани. В момента се уточнява и отразяването на ДДС в размера на таксата, защото е различен у нас и в Румъния.

Първата копка на новия мост на Дунав бе направена преди пет години и половина.
Дължината му е 1791 метра, има две пътни ленти за автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен