Кризата ни удря по-силно, защото сме “евтина” дестинация

Новините

15-11-2009, 17:05

Снимка:

ОРЛИН ЦАНЕВ

Автор:

РОСИЦА ПЕНКОВА

Всичко от Автора

Дори и европейските икономики да отбележат разтеж тази година, това няма да сложи точка на кризата за българския туризъм. Това обяснява в интервю за ВарнаУтре Венцислав Танчев - собственик на хотел и на турооператорска фирма във Варна.


Още през януари той дръзна да опровергае оптимистичните прогнози на Държавната агенция по туризъм и на свой ред предвиди спад от 20% за немския пазар, на който работи. 10 месеца по-късно цифрите са между 19,6 и 24 % минус за различните туроператори, които работят с немскоговорящи туристи в България. Не е по-различно положението и при другите пазари: на скандинавския и ирландския спадът стига 40%, на английския е около 25%, а на централноевропейските пазари - 20%. Единствени поляците правят приятно изключение с малък плюс спрямо  2008-а. Руските туристи са на нивото от миналата година.



Дори и европейските икономики да отбележат ръст и да започне излизане от кризата, за българския туризъм тя ще е в сила и през следващия летен сезон, прогнозира Танчев и посочва 3 причини за това: икономическото състояние на "нашите" по правило по-бедни туристи, ще се оправи доста по-късно от края на кризата, очаква се безработицата в Германия ще продължи да се увеличава в близките месеци, вече не можем да печелим записвания като "евтина" дестинация.


Защо - четете в интервюто с Венцислав Танчев.